21.05.2024 | Čas k přečtení 4 min
ellesse – návrat legendy
Značka ellesse vznikla koncem 50. let v italské Perugii. Na počátku produkovala sportovní oblečení, jednak rychle si získala slávu rovněž mezi osobami, které se sportu nevěnují. Díky originálnímu designu a užití nejlepších materiálů, se v letech 80. stala kultovní. Po krátkém odchodu ze scény se opět dostává na vrchol.
Italská práce
Značka za svůj název vděčí iniciálám Leonarda Servadio, jejímu zakladateli – ellesse, to zápis italské výslovnosti písmen „L” a „S”. Servadio začal své působení mimo jiné výrobou oblečení pro lyžaře. Ačkoli málokdo si je toho vědom, jelikož ellesse se nyní téměř výhradně zabývá streetwearem, první ambicí a oblastí působení zakladatele, byl vývoj nových řešení a technologií pro různé sportovní disciplíny. Tvořil například lyžařské kalhoty, které se u spodu rozšiřovaly, díky čemu ideálně padly do bot. Značka byla také velmi známá mezi tenisty, sponzorovala fotbalové týmy a vítěze lehké atletiky. Nejenže spolupracovala s těmi nejlepšími sportovci (co jí přineslo ještě větší slávu), ale průběžně se snažila odpovídat na jejich potřeby a zdokonalovala své produkty. V 80. letech byl viděn zájem o produkty mezi širší skupinou lidí, díky čemu značka ellesse začala tvořit lifestylové oblečení. Bleskurychle se stala legendou a její logo bylo doslova všude (zajímavé je, že ještě před érou logománie). Těžko bychom si mohli představit pouliční módu z konce minulého století bez oranžového loga.

Od sportu ke streetwearu
Šusťákové bundy, boty inspirované tenisovou módou a fotbalem, pohodlné, klasická tričko – a to vše v křiklavých barvách, charakteristických pro tehdejších dobu. Ačkoliv design měl vždy bez pochyb velký význam, mnoho lidí si zamilovalo značku ellesse také za její jakost. Pohodlné a příjemné materiály, trvanlivost produktů a dobrý marketing (hlavně spočívající na výběru ambasadorů) – díky tomu všemu se těžké odolat produktům značky. Přesto značka ellese zaznamenala ve druhé polovině 90. let prudký pokles popularity. K tomu dochází během změny vedení ve firmě – 90% podíl ve společnosti koupila skupina Pentland, která s ellesse dříve spolupracovala. Zjevně potřebuje trochu času na vymyšlení nové strategii pro ellesse. Jednak 21. století se ukazuje být pro značku milosrdné. A fakt, že se streetwear začíná masově inspirovat stylistikou z 80. a 90. let, vede k tomu, že se na trhu objevuje prostor na návrat kultovních značek z tehdejších let. Mezi nimi samozřejmě pro ellesse.
Značka ellesse
Kultovní logo
Klasická trička a mikiny s velkým logem značky, sneakersy ve stylu ugly shoes, vícebarevné topy, pohodlné kalhoty, fascinující taštičky, objemné vaky a batohy, a dokonce plavky v živých barvách – sortiment ellesse je velmi široký. Najdeme zde jak klasiku, tak i nabídky pro odvážné, kteří vsázejí na barvy a nevšední střihy. Značka se nejen řadí mezi streetwearové trendy, ale sama je určuje a vynáší pouliční módu na vyšší úroveň. Díky tomu si v její nabídce každý najde něco pro sebe. Máte rádi minimalizmus? Monochromatické tričko s diskrétním logem ellesse či sneakery Sparta ve verzi all white či all black, si jistě najdou své místo ve Vaší skříni. Vsázíte na extravaganci?
Cyklistické šortky ellesse zkomponujte se sakem a originálními sandály Giglio nebo sneakersy Alzina. Máte rádi živé barvy či spojení logománie s colorblockingem? Mikina Sheldo či tričko Cirillo budou pro Vás skvělou volbou. Prohlédněte si nabídku ellesse a vyberte si pro sebe něco, co nejen zapadne do Vašeho stylu, ale také umožní ukázat Váš charakter. Koneckonců, italský rodokmen značky zavazuje!
